תאמינו או לא, יש קשר בין קופירייטינג ופיצוח אגוזים, כמו שמפצח אגוזים מקצועי משתדל לא לרסק את האגוז אלא רק את הקליפה, כך קופירייטר טוב שמקבל טקסט סבוך, עושה ככל יכולתו להגיע לאגוז, לטקסט המזוקק - הלא הוא מכרה הזהב של הקופירייטר - מבלי להרוס את המסר. קופירייטר אמור לפצח כל מסר, מסובך ככל שיהיה, ולפשט אותו כך שגם לילד יהיה קל להבין מה רוצים ממנו. איך הוא עושה את זה? הוא פשוט מברר את כל מה שהוא לא מבין בנוגע לאותו טקסט וכותב אותו ככה שהוא היה מבין אותו לפני ששאל...
יכולתו הורבאלית של הקופירייטר מאפשרת לו לכתוב את המסרים הכי מסובכים בצורה הכי פשוטה וידידותית לקורא, אך עדיין מתוחכמת מספיק כדי לעורר עניין. תהליך שכזה עלול להיות "כואב" למזמין העבודה, שמרגיש לעיתים כאילו נפרד מ "טקסט מכובד ורציני" לטובת ההמונים. לא נורא, זו הסיבה שהוא פנה לקופירייטר, כדי שיבינו אותו יותר טוב ויתעניינו במסר שלו מבין מאות מסרים אחרים ששוטפים את ראשו מדי יום.
דוגמא טובה לכך היא פנייה שקיבלתי מחברת ביטוח מפורסמת על מנת לפרסם מסר מכירתי בנוגע לחשיבות ביטוח רפואי בחו"ל. לשונה של הבקשה המקורית הייתה כדלהלן: "חשוב לנו שאנשים יבינו שבמקרה של תאונה או אסון בחו"ל יהיה למטיילים, להלן - הלקוחות - כתובת מהימנה לפנות אליה, בה יוכלו לקבל תמורה מלאה לריזיקו האקטוארית, תוך מתן מענה אנושי וכלכלי במידה והדבר נדרש". הם לא הסתפקו בכך ופירטו את כל מקרי התאונות הנפוצות של מטיילים בחו"ל ואת המענה האפשרי להן. אחרי שעיבדתי את החומר, הורדתי את המיותר, הדגשתי את העיקר, הכנתי קפה וניסחתי מחדש, יצא המשפט שסגר את המודעה שלהם לשביעות רצונם: "לא משנה מה מטרת הנסיעה, אנחנו מאחלים לך שתהיה הכי בריא בעולם". כולם "הרוויחו" מהמשפט הזה, חברת הביטוח יצרה אווירה במודעה שהבהירה ללקוח שבריאותם חשובה לה (אחרת החברה תשלם על כך ביוקר), לשון כפולה ב "הכי בריא בעולם" מלמדת בין היתר גם על דאגה לבריאות ברחבי הגלובוס, והלקוח הרוויח שקט נפשי ואיחולי נסיעה שרק אמא יכולה לאחל.
לסיכומו של עניין - תנו לקופירייטר שכותב טוב את הטקסט שלכם, מסובך ומורכב ככל שיהיה, וסמכו עליו שהוא יפשט אותו במילים פשוטות וקולחות כך שגם בגן שיקמה יוכלו להבין את המודעה.
"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" - קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים. www.kotevtov.com